Klachtenregeling

Scholengroep Driestar-Wartburg

Mocht je een klacht of opmerking hebben over een van onze scholen, dan kun je als leerling of ouder terecht bij je mentor, de adjunct-directeur, een leraar of een andere medewerker van de school. Als het probleem niet opgelost kan worden, raadpleeg dan onze klachtenprocedure hieronder en ontdek de vervolgstappen. Na het indienen van een formele klacht, zal deze verwerkt worden en blijf je geïnformeerd over de voortgang. Bij twijfel is het aan te raden eerst te overleggen met een vertrouwenspersoon op school.

Leerlingzaken

Voor informatie over toelating, bevordering of afwijzing voor het nieuwe schooljaar, kwesties betreffende (school)examens en onregelmatigheden bij het eindexamen, schorsing of definitieve verwijdering, raadpleeg eerst de Schoolgids of het Examenreglement. Bespreek het daarna met de verantwoordelijke persoon om samen een oplossing te vinden. Als dat niet lukt, dien dan een bezwaar in bij de schooldirecteur. Kom je er samen niet uit, raadpleeg dan de klachtenprocedure.

Klachtenregeling

Voor klachten over seksuele intimidatie, grensoverschrijdend gedrag, agressie, geweld (waaronder pesten), discriminatie en overige klachten. Dien je klacht eerst in bij de directeur van de school. Kom je er samen niet uit, raadpleeg dan de klachtenprocedure.